Érdekességek

Legextrémebb hírek   Legmenőbb esküvői ruhák Leghasznosabb tippek

2014-es autós újdonságok - Igazi pasis téma! - a ceremóniamester álmodozik

2014-ben a német prémiummárkák mutatják majd be a legtöbb új modellt, lassan már minden piaci rést betömnek egy új modellel, még azt is, amelyről korábban nem is tudtuk, hogy létezik. Magyar szempontból az immár teljes egészében győri gyártású, harmadik generációs Audi TT lesz fontos modell, a flottavásárlók viszont az új Ford Mondeónak, a sportos sofőrök pedig a turbós Honda Civic Type R-nek és a Lamborghini Gallardo utódának örülhetnek majd. Megjelenik a BMW elsőkerekes, családi egyterűje és a Fiat 500 modellcsalád kis terepjárója is.
Alfa Romeo

A nyitott Alfa Romeo 4C 2014-ben érkezik
A Fiat sportos prémiummárkája 2014-ban bemutatja a targatetős 4C-t. Sok merevítést várhatóan nem kell beépíteni az eleve igen merev karbon váz miatt, ezért a nyitott verzió tömege sem lesz sokkal több a kupé 925 kilogrammjánál. Mivel a Mito és a Giulietta 2013 végén kapott egy enyhe modellfrissítést, jövő évben várhatóan változatlanul maradnak gyártásban ezek a típusok, esetleg a QV sportváltozatok jelenthetnek újdonságot. Az Alfa Romeo nagy dobása 2014-ben az új Spider lehet (de elképzelhető, hogy a bemutatója 2015-re csúszik), amelyet közösen fejleszt a cég a Mazdával, ugyanis az új MX-5-össel szoros rokonságban áll majd az olasz roadster. Bár az alapok közösek lesznek, mindkét gyártó a saját motorjait építi majd be a saját autójába, így a Spidert vélhetően a 4C-ből ismert 1,75 literes, 240 lóerős turbómotor fogja mozgatni. Az új hátsókerék-meghajtásos platform, amelyre a 159-es, a 166-os utódja, és a közepes méretű szabadidő-autó épül majd, még mindig fejlesztés alatt áll, így az erre épülő első modell 2014-ben legfeljebb csak tanulmányként lesz látható.

 

 

Audi

A győri gyártású, 300 lóerős Audi S3 szedán tavasztól lesz kapható
Forrás: Audi
2014-ben ráncfelvarráson esik át a Volkswagen Polo alapokra épített A1 kisautó, és a frissítéssel együtt megékezik az S1 jelzésű sportváltozata is. Ebben valószínűleg egy kétliteres, 220 lóerős turbómotor dolgozik majd, melynek ereje mind a négy kerékhez eljut majd az Quattro hajtás segítségével. Az A3-as Győrben készülőkabriója már tavasszal piacra kerül, a 300 lóerős S3 kabrióra nyárig kell majd várni. Ősszel modellfrissítést kap az A7/S7/RS7 sorozat, és a vele közös műszaki alapokat használó A6/S6/RS6 sorozat is. Mindkét típus motorjai takarékosabbak lesznek, új vezetéstámogató rendszerek jelennek majd meg az extralistákon és rendelhető lesz az A8-asból már ismert lencsementes, csupa LED-ből álló matrix fényszóró is. Magyar szempontból a TT szintén ősszel érkező harmadik generációja lesz érdekes, ez már az A3-ashoz hasonlóan az keresztmotoros építőkészletre (MQB) épül majd. Fontos tudni, hogy elődeivel ellentétben immár teljes egészében győri gyártású lesz, mivel karosszériaelemeit helyben préselik, hegesztik, fényezik és győri turbómotorokat szerelnek bele. Talán már 2014-ben bemutatkozik a B9 kódnéven fejlesztett új A4 nemzedék is, amely közel 100 kilogrammal lesz könnyebb a jelenleginél, emellett a vezethetősége, helykínálata és kényelme is javul majd. Lesz konnektoros hibrid és E-Quattro változata is, utóbbiban a hátsó kereket kardán nélkül, villanymotor fogja meghajtani, hasonlóan a Peugeot és a Citroën hibrid rendszeréhez. Év vége felé bemutatkozik a második generációs Q7, amely a következő VW Touareggel, Porsche Cayenne-nel és a Bentley SUV-val közös padlólemezt használ, és 3-400 kilogrammal könnyebb elődjénél.

BMW

Az Active Tourer nem lesz tipikus BMW, mivel fronthajtású és egyterű
Forrás: BMW
Mozgalmas év elé néz a BMW. 2014 első negyedévében megkezdődik a 2-es kupé és a 4-es kabrió értékesítése, és az X3-ason is ráncfelvarrást hajtanak végre. Nyártól lesz megvásárolható a négyajtós M3 és a kétajtós M4 sportmodell, melyek első ízben kapnak turbófeltöltős motort. A háromliteres, soros hathengeres erőforrás 431 lóerős, legnagyobb nyomatéka 550 Nm. Mivel az erősebb motornak az elődnél 80 kilogrammal könnyebb karosszériát kell majd mozgatnia, így javulnak a menetteljesítmények: a duplakuplungos váltóval a kupé mindössze 4,1 másodperc alatt gyorsul majd fel 100 km/h-ra. Szintén nyáron érkezik az Audi A5 Sportback közvetlen ellenfele, a négyajtós 4-es Gran Coupé, és a tanulmányként már 2013-ban megmutatott X4-es, amely az X3 technikáját sportosabb, kupészerű karosszériában tálalja. Ősszel mutatkozik be a márka egyetlen elsőkerék-meghajtású modellje, az Active Tourernek nevezett kompakt családi buszlimuzin, amely biztosan megosztja majd a BMW lelkes rajongótáborát. Év végétől lesz kapható a kabrió M4 és a második generációs X6-os, utóbbi természetesen a harmadik generációs X5-östechnikájára épül.

Citroën

A 2013 őszén bemutatott Citroën Cactus tanulmány már nagyon közel állt a végleges szériaautóhoz
Forrás: Citroën
A francia márka 2014 első felében mutatja be az új Jumpert, a Berlingo elektromos hajtású változatát, és a C1 miniautó második nemzedékét. Utóbbi a Peugeot 107-essel és az új Toyota Aygóval együtt továbbra is Csehországban készül majd. A tengelytáv hosszabb, az utastér tágasabb, az egyliteres, háromhengeres benzinmotor erősebb és takarékosabb lesz a mainál. Szintén 2014-ben rántják majd le a leplet a C4 Cactus-ről, amely a 2013 őszén bemutatott kompakt szabadidő-autó tanulmányszériaváltozata, egyben az új Cactus sorozat első modellje. Ez egy hasonló almárka lesz, mint a Picasso, de itt nem egyterűt takar majd az elnevezés, hanem egy olyan városi szabadidő-autót, amelynél a hangsúlyt az egyszerűségre és az eleganciára helyezik, nem elfeledkezve az innovatív megoldásokról. Év vége felé ráncfelvarráson esik át a sikeres DS3 prémium kisautó.

Ferrari

Minden idők legerősebb Ferrarija, a hibrid Laferrari 2014-ben jut el a vevőkhöz
Forrás: Ferrari
Az év első felében állítólag már tényleg megkapják az elsőLaFerrarikat a tulajdonosok. Jó eséllyel ez lesz a világ leggyorsabb és legdrágább szériaautója, a hibrid hajtású hipersportkocsi 963 lóerejére mindössze 1255 kilogrammos tömeg jut. A 499 példányban készülő, 360 millió forintba kerülő LaFerrari karosszéria teljes egészében szénszálas anyagból készül. Azonban nem is egy-, hanem rögtön négyféléből, mindet a Forma-1-es csapat kemencéjében sütik készre. A leendő tulajdonosokról méret szerinti ülést készítenek, amelyet aztán fixen építenek be. Különleges vezérlő elektronikája révén a LaFerrari nemcsak lassuláskor és gázelvételkor tölti az akkumulátorait, hanem akkor is, amikor a benzinmotor nyomatéka nem vihető át teljes egészében az aszfaltra, például kanyarban. A Ferrari másik 2014-es újdonságáról, az új Californiáról jóval kevesebbet tudni. Egyelőre csak az tűnik biztosnak, hogy erősebb és takarékosabb lesz elődjénél, amit úgy oldanak meg, hogy a régi 4,3 literes szívó V8-as helyett a Maserati Quattroporte 3,8 literes biturbó V8-asát teszik majd bele. Ehhez jön még a hibrid KERS rendszer közel 100 lóerős teljesítménytöbblete, amit csak bizonyos ideig lehet majd kiaknázni, akárcsak a Forma-1-ben.

Fiat

A Fiat 500 X szabadidő-autó műszakilag azonos lesz az új, kis Jeep modellel
Forrás: Fiat
Nyáron mutatkozik be az 500-as család legújabb tagja, az500 X szabadidő-autó. A Nissan Juke és az Opel Mokka ellenfelének szánt kis SUV adja majd a Jeep új kis terepjárójának a műszaki alapjait is, ezért szinte biztos, hogy a drágább változatok összkerék-meghajtással gördülnek le majd az olaszországi Melfiben található gyár szerelőszalagjáról. Az 500 X motorterében az 500 L-ből ismert két- és négyhengeres benzineseket és az 1,6 literes négyhengeres dízelmotort találjuk majd.

 

 

Ford

Az új Ford Mustang 2,3 literes, négyhengeres turbómotorral is kapható lesz Európában is
Forrás: Ford
Meglepően sok újdonsággal készül 2014-re a Ford, a Focuson kívül szinte minden modellel történik majd valami. Az új Kát már bemutatták Brazíliában, szériaközeli változatban. Nem jelentett meglepetést, hogy a már nem a Fiat 500 technikáját használó miniautó orra nagyon hasonlított a Fiestáéra. Minden bizonnyal az egyliteres, háromhengeres motorcsalád tagjaival lesz rendelhető, a 100 és 125 lóerős turbós verziók megjelenése nem valószínű. Év közepén érkezik a szintén Brazíliában fejlesztett, 4,24 méter hosszú EcoSport, amely a Fiesta padlólemezére épülő kis szabadidő-autó. A One Ford stratégia jegyében az Edge nevű nagy szabadidő-autó ősszel érkező új nemzedéke már nem csak Észak-Amerikában, hanem Európában is kapható lesz, akárcsak a 2013 végén bemutatott, független hátsó futóművel rendelkező, négyhengeres turbómotoros Mustang.Leváltják a nagy egyterűeket is, a sportos S-Maxot már bemutattuk az Origón, a kevéssel később érkező, azonos alapokra érkező Galaxy-ról még nincsenek fényképek. A gyártás átköltöztetése miatt két éves csúszással, csak 2014 őszétől lesz kapható a Ford legfontosabb 2014-es újdonsága, a Mondeo negyedik nemzedéke, amely rögtön kombiként és szedánként is érkezik, de ötajtós nem lesz belőle. Az európai változat alig különbözik majd az Észak-Amerikában Fusion néven már egy éve kapható autótól, azt leszámítva, hogy az egyliteres, 125 lóerős benzinmotorral csak az öreg kontinensen kínálják majd a flottavásárlók egyik kedvencét. Viszont hibrid Európában is lesz, az Origón már olvashattak is róla menetpróbát.

 

Honda

A Honda Vezel a Nissan Juke vetélytársa lesz
Forrás: Honda
A Honda tavasztól kezdi meg a Civic kombi változatának, aTourernek az értékesítését. A 624 literes csomagterével még a Skoda Octavia Combit is megelőző japán kocsi Angliában készül, és mindössze kétféle motorral, az 1,8-as, 140 lóerős benzinessel és az 1,6-os, 120 lóerős dízellel lesz kapható. 2014-ben Észak-Amerikában már kapható lesz a Vezel, amely egy Nissan Juke méretű kis szabadidő-autó, tanulmányautóként a 2013-as Detroiti Autószalonon mutatkozott be. Év végén várhatóan lerántják majd a leplet az aktuális Civicből készített Type-R változatról is, a várva várt hot hatch-ről egyelőre annyit lehet tudni, hogy kétliteres, legalább 280 lóerős turbómotor hajtja majd az első kerekeit. A legizmosabb Civichez nem lesz duplakuplungos váltó, marad a hatfokozatú kézi, mert a gyár szerint ez ad hozzá legtöbbet a vezetési élményhez. A gyár célja, hogy a Type-R legyen a leggyorsabb elsőkerék-meghajtású szériaautó a Nürburgringen.

Hyundai

A hátsókerék-meghajtású, új Hyundai Genesis a BMW 5-ös konkurense lesz
Forrás: Hyundai
A koreaiak az őszi Párizsi Autószalonon mutatják be az új i20-ast, amelynek a Volkswagen Polo és a Ford Fiesta ellen kell majd bizonyítania. Koreában már bemutatták november végén az új Genesist, amely 2014-től válik megvásárolhatóvá, az első generációval ellentétben Európa egyes országaiban és a Közel-Keleten is. Az 5-ös BMW ellenfelének szánt felső-középkategóriás modell egy centiméter híján 5 méter hosszú, nem csoda, hogy a gyár szerint a legtágasabb autó lesz a kategóriájában. Motorpalettája egyelőre V6-os és V8-as benzinmotorokból áll, a csúcsot az ötliteres V8-as jelenti 425 lóerővel, amely 5,4 másodperc alatt gyorsítja majd fel 100 km/h-ra az autót. Alaphelyzetben hátul hajt a Genesis, de felárért összkerékhajtás is választható lesz hozzá, a nyolcfokozatú automataváltó viszont a szériafelszereltség része.

Infiniti

Az Infiniti az európai eladások fellendülését várja a kompakt, Mercedes-technikára épülő Q30-astól
Forrás: Infiniti
A Nissan prémiummárkája folytatja európai terjeszkedését, amelyben a Q30 nevű, 2014-ben érkező új kompakt modell kapja majd a kulcsszerepet. A Mercedes A-osztály padlólemezére épülő, négyhengeres Mercedes és Renault motorokkal hajtott ferdehátú modell hossza nem éri majd el a 4,5 métert. Mivel a magassága közel négy centivel több lesz, mint az A-osztálynak, a Q30 a Nissan Qashqaihoz hasonlóan a normál kompaktok és a szabadidő-autók között egyensúlyozó crossovernek ígérkezik, a formaterve állítólag 95 százalékban megegyezik a 2013 őszén, Frankfurtban bemutatott tanulmányautóéval. Ráncfelvarráson esik majd át a QX50 és a QX70 is.

Jaguar

A legszebb és a legsportosabb modell lesz a Jaguar kínálatában az acéltetős F-Type
Forrás: Jaguar
A hagyományos sorrendet némiképp felrúgva a kabriót mutatta be először legújabb modelljéből, az F-Type-ból a Jaguar. A 2013 végén leleplezett, és 2014-től megvásárolható kupé szinte ugyanolyan, mint a kabrió, csak van teteje, ezért könnyebb és sokkal merevebb a vászontetősnél, ráadásul olcsóbb is. Az alapmodell kompresszoros, háromliteres V6-osa 340 lóerős, az S jelű változatban 380 lóerőt tud ugyanez a motor. Míg a roadsterben egy 495 lóerős V8-as jelenti a csúcsot, addig a kupéból R jelű sportmodell készült, amelyben az ötliteres, kompresszoros V8-as 550 lóerőt ad le. 60 mérföldes (96 km/h) tempóra kerek négy másodperc alatt gyorsul az autó, a hatalmas erőt új fejlesztésű elektronikusan vezérelt önzáró differenciálmű segít az útra juttatni. Minden motorhoz nyolcfokozatú ZF automataváltó kapcsolódik.

 

 

Jeep

Az új Jeep Cherokee formája senkit sem hagy hidegen
Forrás: Jeep
A Fiathoz tartozó terepes márka 2014 őszén mutatja be, és kezdi el árusítani világszerte a kiskategóriás szabadidő-autóját, amely műszakilag alig különbözik majd egy Fiat 500 X-től. Ahhoz hasonlóan ez a modell is Olaszországban készül majd, a motorkínálat az ismert Fiat-motorokból (0,9 és 1,4 literes benzines turbók és 1,6 literes dízel) áll majd. Év közepén érkezik majd Európába a Cherokee új nemzedéke, amelynek formája nagyon megosztóra sikeredett. A közepes méretű szabadidő-autó különlegessége a kilencfokozatú ZF automataváltó. Mivel a váltóval gondok akadtak az előszériás modelleknél, az amerikai értékesítés hónapokat csúszott. A tengerentúlon 2,4 literes négyhengeres és 3,2 literes V6-os benzinmotorral árulják a Cherokee-t, Európában egy kétliteres Fiat-dízelmotor is bekerül majd a kínálatba. Az elöl-hátul független felfüggesztésű, háromféle összkerékhajtással kapható terepjáró drágább változataiban felező és központi differenciálzár is van.

Kia

A második generációs Kia Soul már a Cee'd technikájára épül
Forrás: Kia
A 2014 elején a szalonokba érkező új Soul kívülről akár ráncfelvarrásnak is tűnhet, mivel nagyon hasonlít a régihez. Mivel az aktuális Cee’d új padlólemezére épül, hosszabb, szélesebb és merevebb a réginél, a tengelytávja több mint két centimétert bővült. Keskenyebbre vették a feketére fújt A-oszlopot, hogy javítsák a kilátást, és a beülést is könnyebbé tették azzal, hogy alacsonyabbra tették az üléseket, mint korábban. Minden irányban jóval tágasabb lett a kabin a gyár szerint, a több hangszigetelő anyagnak hála az utastér zajszintjét is 3 decibellel csökkentették. Az előd kőkemény műanyagjai helyett végre puha tapintású anyagokból áll a műszerfal, a felárért rendelhető, 8 colos kapacitív színes érintőképernyőn egy Android alapú menürendszer fut. A Soult a Cee’dből ismert 1,6 literes benzin- és dízelmotorokkal lehet majd megvenni.

Lamborghini

Győri gyártású 5,2 literes V10-es motor mozgatja a Gallardo-utód Huracánt
Forrás: Lamborghini
Év közepétől lehet megvásárolni a Gallardo régóta várt utódját, a Huracánt, amely a márciusi Genfi Autószalonon fog bemutatkozni a nagyközönségnek. Nem lesz könnyű dolga, mert elődjéből annyit adtak el 10 év alatt, amennyit az összes többi Lamborghiniből fél évszázad alatt. A középmotoros sportkocsi váza alumínium és karbonszálas anyag keverékéből készült, ennek ellenére a Huracán üres tömege 1410-ről 1422 kilogrammra nőtt, ami a több extrával magyarázható. Győri gyártású motorja továbbra is egy 5,2 literes V10-es szívó, de sokat változtattak rajta, közvetlen befecskendezést is kapott. Teljesítménye 610 lóerő (a modell utóneve LP610-4, jelezve az összkerékhajtást is), legnagyobb nyomatéka 560 Nm. Ez 50 lóerős növekedést jelent az elődhöz képest, amely gond nélkül ellensúlyozza a plusz 12 kilós tömeget. Százas tempóra 3,2, 200-ra 9,9 másodperc alatt gyorsul a Huracán, a 0-100-as adat fél másodperces javulás a Gallardóhoz képest. A váltó hétfokozatú duplakuplungos, amelyet a motorral és a vázzal együtt a következő Audi R8 is megkap majd.

Land Rover

Az első hibrid Range Rover dízel-hibrid hajtásláncot kapott
Forrás: Land Rover
A Land Rover 2014 végén mutatja majd be a Freelander harmadik nemzedékét, amely valószínűleg új nevet kap. A baby-Discovery az előd padlólemezének módosított változatára épül (amelyikre a Range Rover Evoque is), a tengelytávja állítólag 15 centimétert nyúlik majd meg, így az sem elképzelhetetlen, hogy lesz belőle hétüléses verzió is. Nagyobb gázlómélységével, igényesebb utasterével, tágasabb csomagtartójával jócskán túltesz majd az elődön, a motorválasztéka a Land Rover újgenerációs, takarékos Hotfire motorcsaládjának tagjaiból áll majd. Az olcsóbb változatok csak elöl hajtanak majd, de természetesen lesz igényes összkerékhajtás is, a terepjáró képességek várhatóan a legjobbak lesznek a kategóriában. Megjelenik az extralistán a ZF új kilencfokozatú automataváltója, amely elérhető lesz a Range Rover Evoque-hoz is. Fontos újdonság, hogy a Range Rover Sportból és a nagy Range Roverből megjelenik a szupertakarékos dízel-hibrid változat. A háromliteres, duplaturbós dízelmotorból és egy 35 kW-os villanymotorból álló hajtáslánc 17 százalékkal takarékosabb a sima duplaturbós dízelnél, az összteljesítménye eléri a 340 lóerőt. A hibridesítés ára a drágulás, a bonyolult, komplex technika és a 120 kilogrammal nagyobb tömeg.

 

Lexus

A Lexus LF-NX lesz a márka kisebb szabadidő-autója és egyben az első turbómotoros autója is
Forrás: Lexus
2014-ben bemutatkozik az RC nevű, a BMW 4-es ellenfelének szánt középkategóriás kupé, amely a GS és az IS közös padlólemezén nyugszik, de alacsonyabb, szélesebb és rövidebb tengelytávú mindkettőnél. A négyhengeres hibrid hajtás vélhetően ebben is megjelenik majd, de választható lesz egy 3,5 literes, 318 lóerő teljesítményű szívó V6-os is, az RC-F jelzésű csúcsmodell hátsó kerekeit pedig egy 460 lóerős V8-as próbálja majd meg elfüstölni. Tavasszal, a Genfi Autószalonon mutatkozhat be a 2013 őszén már két kiállításon, Frankfurtban és Tokióban is bemutatott LF-NX tanulmány szériaváltozata, amelyet aztán nyártól lehet majd megvásárolni. A Range Rover Evoque ellenfelének szánt, extrém külsejű kompakt szabadidő-autó lesz az első olyan Lexus, amely turbófeltöltésű benzinmotort kap. Az új, változó szelepvezérlésű és közvetlen befecskendezésű erőforrás kétliteres, teljesítménye valószínűleg meghaladja a 200 lóerőt. Ahogy azt a Lexustól már megszoktuk, ennek a motornak a takarékosabb alternatívája nem egy dízel, hanem egy benzines-hibrid hajtáslánc lesz.

Maserati

A 2011-es Maserati Kubang tanulmányra fog hasonlítani a Levante
Forrás: Maserati
A 2014-ben centenáriumát ünneplő olasz prémiummárka jövőre mutatja be első szabadidő-autóját, amely a Porsche Cayenne közvetlen ellenfele lesz. A Levante nevű hobbiterepjáró kulcsszerepet kapott a vállalat azon tervében, hogy 2015-re évi 50 ezer autóra növeljék az eladásaikat, mivel a Porschék közül is a Cayenne fogy a legjobban. Már biztos, hogy a Maserati SUV-t Torinóban, a Mirafiori gyárban szerelik majd össze 2014 végétől, az üzemet közel egymilliárd euróból újította fel a FIAT konszern. A formailag a 2011-es Kubang tanulmányrahasonlító Levante a Jeep Grand Cherokee padlólemezére épül majd, de a motorok a Ghibliből és Quattroportéből ismerős darabok lesznek. Az alapmodellt a háromliteres biturbó V6-os hajtja majd 410 lóerővel, a csúcsot pedig a 3,8 literes biturbó V8-as jelenti 530 lóerővel. A legnépszerűbb motornak a Maserati és a Ferrari mérnökei által alkotott háromliteres, biturbó dízel ígérkezik, amelynek teljesítménye 275 lóerő, nyomatéka 600 Nm. Várhatóan nem a Grand Cherokee terepre optimalizált, hanem a Maserati saját, aszfaltra tervezett összkerékhajtása kerül majd a Levantéba, a nyolcfokozatú ZF automata váltó széria lesz.

Mazda

Lépcsős háttal, négyajtósként is megérkezik az új Mazda3
Forrás: Mazda
Az év első felében megérkezik a négyajtós, lépcsőshátúMazda3, de ennél sokkal izgalmasabb lesz az Alfa Romeóval közösen fejlesztett, negyedik generációs MX-5őszi premierje. A kétüléses, nyitott japán sportkocsi alkatrészeinek csak a 40 százaléka lesz közös az Alfa Spiderrel, a motorok egészen biztosan különbözni fognak. Belépő motorként az új fejlesztésű, 130 lóerős 1,6-os Skyactiv szívómotort kínálják majd, de biztosan lesz egy erősebb, 1,8-as vagy kétliteres négyhengeres is. Bár egzotikus anyagokat (szénszál, magnézium) nem használnak a gyártásnál, a Skyactiv technológia miatt a kocsi tömege állítólag egy tonna alatt marad, ami jelentős, egy mázsás csökkenést jelent. Ez nemcsak a fogyasztásra, de a menettulajdonságokra és a gyorsulásra is jó hatással lesz.

2014 közepén bemutatkozik a vadonatúj Mazda2, amely elődeinél sokkal nőiesebb formájú lesz, amitől az eladások növekedését várják. Az év végén talán a Nissan Juke vetélytársának szánt CX-3-ast is megismerhetjük majd, amelyről azt pletykálják, hogy 30 centiméterrel lesz rövidebb a CX-5-ösnél.

Mercedes-Benz
A Mercedes C-osztály könnyebb és nagyobb elődjénél, megjelenése az S-osztályt idézi
Forrás: Mercedes-Benz
2014 egyik legfontosabb autós újdonsága – természetesen nem a magyar piacon – az új Mercedes C-osztály érkezése, amely minden bizonnyal a legeladottabb típusa lesz a stuttgarti gyártónak a következő öt-hat évben. A 3-as BMW és az Audi A4 közvetlen ellenfele jóval nagyobb és tágasabb karosszériát, igényesebb belső teret és 20 százalékkal takarékosabb motorokat kapott, mint elődje. Alumíniumból készült karosszériaelemeinek köszönhetően a tömege 100 kilogrammal csökkent, nyolc centivel nyúlt a tengelytáv, tízzel a hossz (4,69 m), a csomagtartó 480 literes. A C 180-as 1,6 literes turbómotorja 156 lóerővel érkezik, a nagyobb, kétliteres turbó 184 lóerős (C 200). A 2,2 literes dízel (C 220 CDI) maradt 170 lóerős. Később érkezik a 211 lóerős C 250, a 204 lóerős C 250 CDI, valamint a 333 lóerős C 400, és lesz hibrid is. Minden motorhoz rendelhető az új kilencfokozatú automata váltó, emellett a Mercedes a kategóriában először kínál légrugózást.

Tavasszal érkeznek meg a kereskedésekbe a GLA nevű kompakt szabadidő-autó első példányai, az A-osztály technikájára épülő, és annál meglepetésre alig magasabb SUV azonos motorral közel 800 ezer forinttal lesz drágább a testvérmodellnél, a legolcsóbb változatáért (GLA 200) 8,5 millió forintot kérnek. Ősszel mutatkozik majd be a modellfrissítésen átesett CLS és B-osztály. A Mercedes legnagyobb durranása az SLS AMG-t váltó GT lesz 2014-ben, amely a nyári Forma-1-es Német Nagydíjon lesz először látható. Az elődjénél állítólag 14 centivel rövidebb kisebb és másfél mázsával könnyebb kétüléses kocsinak sirály helyett már hagyományos ajtói lesznek, és ebben mutatkozik be először az AMG új, négyliteres, V8-as biturbó motorja, amely később a C 63 AMG-be is bekerül majd. Az 500 lóerős motor kevesebb mint 4 másodperc alatt gyorsítja majd fel 100 km/h-ra a sportkocsit, a végsebesség 300 km/h feletti lesz.

Mini

Az új Mini nagyobb az elődjénél, de állítólag legalább olyan jó lesz vezetni
Forrás: Mini
Nemzeti ünnepünkön, március 15-én kezdődik meg hazánkban a harmadik generációs új Mini értékesítése. Formailag nem sokat változott a 10 centiméterrel hosszabb és 4,4 centiméterrel szélesebb új nemzedék, elődjétől az eltérő hűtőmaszk és a kissé nagy hátsó lámpaburák alapján lehet megkülönböztetni. Hátul ezentúl kényelmesebb lesz ülni, a hátsó ülőlap hossza 23 milliméterrel nőtt. Nagyot nőtt a csomagtartó is, de az 51 literes plusszal is csak 211 literes. Megérkeztek a BMW új fejlesztésű turbómotorjai, kezdetben három lesz kapható. A Cooperbe 136 lóerős, 1,5 literes háromhengeres turbómotor kerül 136 lóerővel, a Cooper S pedig 192 lóerős, kétliteres négyhengerest kap. A Mini Cooper D-be szintén háromhengeres, 1,5 literes dízel kerül 116 lóerős teljesítménnyel, ennek átlagfogyasztása 3,5 liter. Alapáron hatfokozatú kézi váltó jár mindhez, a hatfokozatú automata opciós. Mostantól vezetési módok közül is lehet választani, az alap Mid mellett Sport és takarékos Green választható. Megjelenik az extralistán a head-up display és az adaptív tempomat is.

Mitsubishi

Vélhetően sokat szelídül majd a Mitsubishi GC-PHEV tanulmány külseje, mire Pajero lesz belőle
A japán márka 2014 első felében kezdi el értékesíteni az Outlander konnektoros hibrid változatát, a PHEV-t. A gyár nem kevesebbet állít az összkerékhajtású autóról, mint azt, hogy a károsanyag-kibocsátása az elektromos autók, a hatótávolsága a benzines autók, a terepjáró képessége pedig a hagyományos szabadidő-autók szintjét éri el. Három motor lesz az autóban, egy kétliteres benzines, valamint mindkét tengelyen egy-egy 60 kW teljesítményű villanymotor. Tisztán elektromos módban 55 km a hatótáv, de lehetséges a benzinmotort generátorként (soros hibrid üzemmód) áramtermelésre vagy – fő hajtómotorként – a kocsi mozgatására is (párhuzamos hibrid mód) használni, utóbbi nagy sebességnél vagy erős gyorsításkor működik. A japán márka valószínűleg 2014-ben bemutatja a már nagyon elavult Pajero következő generációját. A 2013-as Tokiói Autószalonon bemutatott GC-PHEV-ből készül a szériamodell, a tanulmány hajtáslánca egy kompresszoros, háromliteres V6-os motorból, egy villanymotorból és egy nyolcfokozatú automata váltóból állt.

Nissan

Az új Nissan Qashqainak nehéz dolga lesz, egy rendkívül sikeres modellt kell pótolnia
Forrás: Nissan
Már 2014 februárjában átvehetik a vevők az eddig kétmillió példányban elkelt Nissan Qashqai következő generációját, amelyet továbbra is Nagy-Britanniában gyártanak. Az elődjénél 5 centivel hosszabb, de laposabb és szélesebb utód egy teljesen új, a Renault-val közösen fejlesztett moduláris padlólemezre épül. Kizárólag ötülésesként lehet majd megvenni, a régi hétüléses Qashqai+2 változat nem kap utódot. Kezdetben két benzines és két dízelmotor jelenti a választékot, amelyekhez hatsebességes kézi vagy egy új, fokozatmentes automata váltó választható. Dízelfronton nincs nagy újdonság, továbbra is a Renault-eredetű 110 lóerős 1,5 literes és a 130 lóerős 1,6 literes dCi közül lehet választani, kizárólag utóbbihoz lehet összkerékhajtást vásárolni. A régi kétliteres benzines szívómotor helyét két kisebb turbómotor veszi át: egy 115 lóerős 1,2 literes és egy 150 lóerős 1,6 literes, ez utóbbi viszont csak nyártól lesz elérhető. Pár hónappal a Qashqai után az új, Frankfurtban már leleplezett X-Trail is megérkezik a hazai Nissan-kereskedésekbe. Az elődjénél sokkal gömbölyűbb, terepjárás helyett aszfaltos használatra optimalizált újdonság már hétülésesként is kapható lesz, emellett az extralistáján megjelenik az út állapotát figyelő adaptív felfüggesztési rendszer is, amely folyamatosan az aktuális körülményekhez igazítja a csillapítás mértékét.

Opel

Megkapja első modellfrissítését 2014-ben az Opel Meriva
Forrás: Opel
Már 2014 első hónapjaiban megérkezik az Opel-kereskedésekbe a modellfrissített Meriva, a B-oszlop nélküli kis egyterű megkapja a szentgotthárdi gyártású új 1,6 literes, 136 lóerős dízelmotort, amely 10 százalékkal takarékosabb a régi 1,7 literesnél. Átdolgozott, könnyebben kapcsolható kézi váltókat és gyorsabb automatát is kap az autó. Ezenkívül beépítik az új, 7 colos képernyővel rendelkező Intellilink infoteinment rendszert, és a Meriva külsejét is felfrissítik az új hűtőmaszkkal és LED-es nappali fényt tartalmazó fényszórókkal. Év végén végre nyugdíjazzák a már nyolc éve készülő Corsát is, az új, ötödik nemzedék takarékos háromhengeres motorokkal érkezik, külseje az Adam miniautóéra fog hasonlítani. Padlólemeze valószínűleg a Mokka platformjának módosított változata lesz. Év végén talán az Adam kabriót is láthatjuk majd, de elképzelhető, hogy a kis vászontetős bemutatója 2015 tavaszára csúszik. Az viszont szinte biztosra vehető, hogy az új Vivaro már 2014-ben megérkezik.

Peugeot


Új, tisztább motorokkal és kombi karosszériával bővül a Peugeot 308-as választéka 2014-ben
Forrás: Peugeot
Januártól már megvásárolhatók lesznek a ráncfelvarrás utáni 3008-as és az 5008-as típusok. 2014 tavaszán egy sor új, Euro 6-os új motor érkezik a 308-ashoz. A benzinesek között az 1,2-es, háromhengeres turbó 110 és 130 lóerős változata, a dízelek között pedig az SCR katalizátorral szerelt, AdBlue-tartályos, 1,6 literes, 120 lóerős, és a kétliteres, 150 lóerős BlueHDi jelenti majd az újdonságot. Ezek a motorok természetesen az év közepén érkező kombi (SW) változatba is bekerülnek. Szintén év közepén ismerhetjük majd meg a 107-es utódjának szánt 108-ast, amely az új Citroën C1-essel és a Toyota Aygóval egy üzemben, Csehországban készül majd. Az oroszlános márka valószínűleg a szeptemberi Párizsi Autószalonra időzíti a modellfrissítés utáni 508-as bemutatóját.

 

 

Porsche

A Porsche Macan valószínűleg a legdinamikusabban vezethető kompakt szabadidő-autó lesz
Forrás: Porsche
Az év első felében elkezdik a 918 Spyder kiszállítását az ügyfelekhez, a közel 900 lóerős sportautó jelenleg a leggyorsabb, közúti engedéllyel rendelkező szériagyártású autó a Nürburgringen, 6:57-es idejénél csak a rendszám nélküli Radicalok mentek eddig jobbat. Áprilisban érkezik a magyar szalonokba a cég kisebb szabadidő-autója, az Audi Q5-ösre épülő Macan, melynek csúcsváltozata (Macan Turbo) egy új duplaturbós, 400 lóerős, 3,6 literes V6-os motorral 4,6 másodperc gyorsul fel 100 km/h-ra. Aki ezt túlzásnak érzi, annak ott van egy háromliteres, szintén V6-os benzinmotor 340 lóerővel (Macan S). A dízelpártiak – ők lesznek többségben – egyelőre mindössze a 258 lóerős, háromliteres, szintén V6-os dízelmotort (Macan Diesel) választhatják. Az év első felében a legerősebb Panamera (Turbo S), a targatetős 911-es és a 911 GT3 keményebb és erősebb RS verziója is megérkezik. Év végén a ráncfelvarráson átesett, takarékosabbá tett Cayenne lesz az attrakció.

Renault


A Renault Twin'Run tanulmány az új, farmotoros Twingo formáit vetítette előre
Forrás: Renault
Januártól már kapható a már sokadik ráncfelvarrásán átesett Mégane sorozat, a 2014-es modellév a nagyobb fényszórókról ismerhető fel. A kompakt modell megkapja a Clióból már ismert R-Link fedélzeti menürendszert, az autó alapára a 110 lóerős 1,6-os motorral négymillió forint alatt marad. Valószínűleg hazai pályán, az őszi Párizsi Autószalonon mutatkozik be a Twingónak az új Smartokkal közösen fejlesztett harmadik nemzedéke, melynek különlegessége a farmotoros elrendezés lesz. Formailag a 2013-as Twin’Run tanulmányra fog hasonlítani, amelyhez sok ötletet átvettek a régi R5-ösből is. A szlovén gyártású miniautóból első ízben készül majd ötajtós változat, műszakilag a szintén jövőre érkező Smart Forfourral mutat majd rokonságot. Valószínűleg új fejlesztésű háromhengeres motorokkal vagy villanyautóként lehet majd megvenni az új Twingót. Talán már év vége előtt bemutatják a Laguna negyedik generációját és az új Traficot is.

Seat

280 lóerős motorral is megjelenik 2014-ben a Seat Leon kombija, az ST
Forrás: Seat
A spanyol márkánál 2014 a Leon család bővítéséről fog szólni. Bemutatják a benzinnel és földgázzal is tankolható TGI-t, a 4x4-est és a 280 lóerős Cupra sportváltozatot. Nagy meglepetés, hogy a háromajtós mellett az ötajtós és akombi is választható majd Cupraként, utóbbi igazán különleges lesz, hiszen a konszernen belül se a Golfból, se az Octaviából nincs ilyen erős kombi. Csak három- és ötajtós készül majd viszont a 300 lóerőnél erősebb Cupra R-ből, amely összkerékhajtást, erősebb fékrendszert és széria DSG váltót is kap majd. A Leon ST kombiból elkészül az X-perience szabadidő-autó változat, amely szintén összkerékhajtású lesz.

Skoda

Komolyabb megjelenésű lett a ráncfelvarrás utáni Skoda Yeti
Forrás: Skoda
A Skoda is erősít a szabadidőautó-fronton 2014-ben. Már januártól meg lehet rendelni a Yeti komolyabb kinézetű,modellfrissített változatát, év közepén pedig megérkezik az emelt futóművel és műanyag védőelemekkel felvértezett, 4x4 hajtású Octavia Scout is. A nagy durranást, a Fabia harmadik nemzedékét év végére tartogatják a csehek, a kisautó a VW konszern rugalmasan alakítható MQB platformjára épül majd, ezzel megelőzi majd a VW Polót és a Seat Ibizát is. Nagyobb és tágasabb lesz elődjénél, a külső dizájn állítólag merészebb lesz a Rapidénál és az Octaviáénál, hátul LED-es lámpák világítanak majd. A Fabia motorválasztéka főként háromhengeres szívó- és turbómotorokból fog állni, opciós listáján pedig megjelennek majd a modern kényelmi és biztonsági extrák. Gyenge eladásai miatt a sportos RS kivitel várhatóan nem kap utódot.

Smart

A Smart Fourjoy a Forfour tanulmányváltozatának tekinthető. A szériaautónak természetesen rendes ajtói lesznek
Forrás: Smart
A Daimler kisautómárkája az őszi Párizsi Autószalonon mutatja be a Smart Fortwo és Forfour új nemzedékét, amelyek a 2013 őszén leleplezett Fourjoy tanulmányszériaváltozatai lesznek. Újdonság, hogy a két modell szoros rokonságban áll majd egymással, és a harmadik generációs Renault Twingóval is. Mindhárom típus hátul hordja majd a Renault-fejlesztésű háromhengeres motorjait, és mindhárom a Renault szlovéniai gyárában fog készülni.

Subaru

Fokozatmentes automata váltóval is meg lehet majd venni az új Subaru WRX STi-t
Forrás: Subaru
A japán márka 2014-ben Európában is megkezdi az új WRX STi értékesítését, amely már elhagyta az Impreza tagot a nevéből. A 2013. őszi Los Angeles-i Autószalonon bemutatott, Észak-Amerikában 2014 áprilisában a kereskedésekbe kerülő négyajtós sportmodell új fejlesztésű, kétliteres, 268 lóerős bokszermotort és természetesen szimmetrikus összkerékhajtást kapott. Alapáron hatfokozatú kézi, felárért fokozatmentes automata váltó is rendelhető hozzá, előbbivel 5,4 másodpercre van szüksége a WRX STi-nek a százas sprinthez.

Suzuki

Tágasabb és jobb minőségű utastérrel érkezik a Suzuki Alto utódja, amely az A:Wind tanulmányból készül
Forrás: Suzuki
2014-ben kezdik el gyártani a 2013 decemberében, Thaiföldön leleplezett A:Wind miniautó tanulmány szériaváltozatát, amely valószínűleg a jól bevált Alto néven jut majd el a magyar kereskedőkhöz. Az elődjénél 10 centiméterrel hosszabb és 7 centiméterrel magasabb újdonság tágasabb lesz elődjénél, a csomagtartója pedig egyenesen kategóriaelső lesz az A-szegmensben a Suzuki szerint. Az Alto orrában egyliteres, háromhengeres motor dolgozik majd, műszerfala a Swiftére hasonlít. Kérdéses, hogy a digitális műszerfal és az érintőképernyős menürendszer a szériaautóban is benne lesz-e. Elképzelhető, hogy már 2014 végén bemutatkozik a 2013 őszén, Frankfurtban leleplezett iV-4 szabadidő-autó tanulmány szériaváltozata. Egyelőre csak annyi biztos, hogy Esztergomban fogják gyártani 2015-től. A 4,25 méter hosszú, 1,85 méter széles és 1,65 méter magas iV-4-nél nagy hangsúlyt fektetnek majd az egyénre szabhatóságra: a karosszérián kívül a tetőt, a tükröket és a belső egyes elemeit is sokféle színben lehet majd megrendelni, de lesznek matricaszettek és speciális felnik is az extralistában. Úgy számol a Suzuki, hogy a szériamodell a kategóriája legkisebb szén-dioxid-kibocsátású modelljei között lesz, és a 4x4-es kivitel a terepjáró képességeivel is kiemelkedik majd a mezőnyből.

Toyota

BMW dízelmotort kapott a Toyota Verso
Forrás: Toyota
A BMW-vel között 2011-es megállapodás keretében a német cég elkezdi szállítani a dízelmotorjait a Toyota számára, az első ilyen erőforrással szerelt modell a Versolesz. A kompakt egyterű az 1-es BMW-ben és az előző Miniben használt 1,6 literes, 110 lóerős blokkot kapja meg. Az Aygo második nemzedéke talán már a tavaszi Genfi Autószalonon bemutatkozik, az értékesítése még év vége előtt elkezdődhet. Műszakilag megegyezik majd a Peugeot 108-assal és az új Citroën C1-essel, gyártani Csehországban fogják. Valószínűleg nagyobb, tágasabb és takarékosabb lesz elődjénél, de a specifikációi még ismeretlenek. A felfrissített Yaris valamelyik nagy 2014-es autószalonon mutatkozik be, az Aygónál egy mérettel nagyobb kisautó külsejét jelentősen átalakítják.

Volkswagen

Magasabb és szélesebb a sima Golfnál a családi használatra tervezett Volkswagen Golf Sportsvan
Forrás: Volkswagen
A német márka 2014 tavaszán mutatja be a ráncfelvarráson átesett Polót. Kívülről szinte csak a kisautó orra fog megváltozni, belül viszont a Golfból átvett érintőképernyős infotainment rendszerrel és jobb anyagokkal emelik a színvonalat. Az Up!-ból ismert egyliteres, 60 és 75 lóerővel választható háromhengeres váltja a régi 1,2-es szívómotorokat, az 1,2 és 1,6 literes dízeleket pedig egy 1,4 literes, 75 és 105 lóerővel választható TDI küldi nyugdíjba. A GTI 1,8 literes turbómotorjának teljesítménye 185 lóerőre nő. Szinte egyszerre érkezik majd a frissített Polóval a Golf Plus utódjának számító Golf Sportsvan. A normál Golfnál magasabb tetővel és szélesebb karosszériával rendelkező egyterű jóval tágasabb lesz az alapváltozatnál, megalkotásánál az új MQB platform könnyű átalakíthatóságát használták ki. Más újdonságok is megjelennek a Golf kínálatban, jön a tisztán elektromos Golf E, a 300 lóerős, összkerekes Golf R, a konnektoros hibrid Twin Drive. Ráncfelvarráson esik át az év második felében az előző Golfra épülő Scirocco és az Amerikából importált Jetta is. A nagy durranást az őszi Párizsi Autószalonra tartogatja a wolfsburgi márka, ekkor leplezik le ugyanis a Passat következő nemzedékét. A minden porcikájában új modell az MQB építőkészlet nyújtott változatára épül, állítólag 75 kilogrammal könnyebb és tágasabb is lesz a jelenleginél. Minden motorja turbófeltöltésű és négyhengeres, a teljesítményskála 105-től 250 lóerőig tart majd.

Volvo

Új korszak kezdődik a Volvónál az új XC90-essel
Forrás: Volvo
2014-ben végre leváltja a 11 éve gyártásban lévő nagy szabadidő-autóját a kínai tulajdonú svéd prémiummárka. Az új XC90 azért is fontos típus a cég életében, mert ez kapja meg először a rugalmasan alakítható SPA padlólemezt. Később erre épül majd a Volvo összes modellje az S60-astól fölfelé. A nagy szabadidő-autót kizárólag a Drive-E motorcsalád kétliteres, turbófeltöltésű négyhengeres tagjaival lehet majd megvásárolni, a hatfokozatú kézi váltó helyett lehet majd nyolcfokozatú automatát is rendelni. Aki 306 lóerőnél nagyobb teljesítményre vágyik, annak a 400 lóerős összteljesítményű konnektoros hibridet ajánlják majd. Hagyományos analóg órák helyett TFT képernyőn lehet majd leolvasni a műszerfali adatokat az XC90-esben is, és a családok által kedvelt hétüléses kivitel a kínálatban marad.

Forrás : GULYÁS PÉTER





Ceremóniamester blog ajánló

További érdekességek a ceremóniamester tollából
Legextrémebb hírek   Legmenőbb esküvői ruhák Leghasznosabb tippek

Szablya Ákos Ceremóniamester

Hogy az esküvőtök tökéletes legyen!

Kapcsolat

szablyaakoscm@gmail.com
+36 (20) 913-9994

: Hozzájárulok, hogy az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6.cikk 1. bekezdés a) pontja, továbbá a 7.cikk rendelkezése alapján az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a Ceremoniamestered.hu weboldal adatkezelési tájékoztatója szerint kezelje, és azt felhasználva választ küldjön számomra. Megértem, hogy a GDPR rendelkezések szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom.
Wedding awards gála - Ceremóniamester Mester jelölés 2016
Wedding awards gála - Ceremóniamester Mester győztes 2017

"Igazi öröm és büszkeség, hogy 2017-ben az ország legjobb ceremóniamestere cím győztese lettem a Hungarian Wedding Awards-on"

Hungarian Wedding Awards 2017

Wedding awards gála - Ceremóniamester Mester jelölés 2016

"Megtiszteltetés, hogy 2016-ban az ország három legjobb ceremóniamestere között lehettem a Hungarian Wedding Awards-on. "

Hungarian Wedding Awards 2016

: Megértettem és elfogadom a személyes adataim kezelésére vonatkozó adatkezelési tájékoztatót
  • Kövess minket :

Time: 0.6479 ms | Memory: 3.42MB | Version: 3.5

Megosztom : social facebook social google social twitter social pinterest social email