Karesz és Kata - és a ceremóniamester

Ceremóniamester blog

#Ceremóniamester

#Ceremóniamester referencia

#Vélemények a Ceremóniamesterről

Kedves Ceremóniamester !  

Már idén februárban elkezdtük tervezni, hogy majd szeptember 28-án fogjuk tartani az esküvőnket, több helyet is megnéztünk, és gondolkoztunk. Már mindenki mondta, hogy ha szeptemberben szeretnénk, akkor már szervezni kellene, legalább a helyet lefoglalni. Aztán a természet közbeszólt májusban és Kata terhes lett, a terv fél évvel előbb sikerült, mint ahogy terveztük és később kiderült a boldogság többes, vagyis ikreink lesznek.


Így előbbre kellett hoznunk 4 héttel az esküvő időpontját, hogy Kata karcsú lehessen az esküvőnkön. Szeptember 1-re, vasárnapra esett a választás, ami először furcsa volt mindenkinek, de egy tökéletes választásnak bizonyult.

Ekkor kezdődött az esküvő megszervezésének terhe, az idő szorítása; ki mikor mit fog csinálni… .Úgy döntöttünk, hogy szükségünk van valakire, aki összefogja és lekoordinálja a mi felejthetetlen napunkat.
A véletlenek egybeesése, hogy mindketten Ákost választottuk egymás tudta nélkül függetlenül, így nem volt kérdés, hogy ki lesz a mi ceremóniamesterünk a nagy napon. Nem csalódtunk benne.

 

Az első találkozáskor már tudtuk, hogy jól döntöttünk, hogy rábíztuk a feladatot. Nem csak, hogy megtervezte az esküvőnket mérnöki pontossággal, de ötleteket is adott, amelyek annyira jól sikerültek az esküvőn, hogy mindenkitől csak pozitív visszajelzéseket kaptunk.

 

Ákosnak köszönhetjük, hogy minden a helyén volt az esküvőnkön, és nem csak nekünk, de a rokonainknak és barátainknak is felejthetetlen élményt tudtunk szerezni.

 

Köszönjük!

Karesz+Kata 



Még ez is érdekelhet - a Ceremóniamester ajánlja

Válogatás visszajelzéseinkből, írásainkból és az esküvői kisokosból

SZABLYA ÁKOS CEREMÓNIAMESTER KIS ÍRÁSA SCHIFFER MIKLÓS KÖNYVÉBEN - Ceremóniamester ajánlja

Dr. Schiffer Miklós: Köszönöm, kérem – Jómodor akkor is létezik, ha sokan nem hallottak róla. Egy nagyszerű, olvasmányos alapmű (igazi megtiszteltetés, hogy egy rövid kis írásom is megtalálható benne az esküvőkkel kapcsolatban), amit ajánlok mindenkinek, akinek számít a jó ízlés illetve legfőbbképpen azoknak akiknek meg nem! Keressétek az üzletekben!  Jó olvasást Mindenkinek!     Mikóst nagyon rég, még a profi modellkedésem időszakából, a 90-es évek elejétől ismerem. Anno az első általa szervezett Hugo Boss divatbemutatón találkoztunk. Mondhatjuk, hogy a divatszakma, a férfidivat legnagyobb ikonja Magyarországon. Szenzációs könyveit, írásait bizonyára már ismeritek (pl. Schiffer-stílus / Nő, A stílusos nő vagy Gentleman Codex I. - Illem) azonban új könyvével egy igen fontos hiánypotlást ad a kezünkbe, ráadásul szorakoztató formában. A könyv ahogy Miklós mondja: " ...a családi élettől az utazáson át a terített asztalig, a helyes megszólítási formákon keresztül az esküvőszervezésig és az online jelenlétig az összes releváns témára kitérjek, amelyek a mindennapokban felmerülhetnek, s választás elé állíthatnak minket. ,,A jó modor a legjobb útlevél az életben" - vallotta Jean de La Bruyere francia moralista a XVII. században. Ennek szellemében született meg ez a könyv." A könyvben az eskvőknek szentelt fejezetben írhattam: "Az általam egyik legjobbnak tartott ilyen szakembert Szablya Ákost megkértem, hogy adjon tíz pontba szedve egy listát, amit hosszú évek tapasztalataiként, Ő az esküvő legfontosabb pontjainak tart. ÁKOS TIPPJEI ESKÜVŐKHÖZ 1, Válaszd ki az időpontot. Méghozzá időben! Manapság már minimum egy-másfél évvel előre kezdd el szervezni az esküvőd! Szombat - a klasszikus. Péntek - kíváló opció. Erre a napra majdnem mindenki ad kedvezményt. Ez sem elhanyagolható szempont, sőt spórolhatsz 10%-20%-ot vagy akár még többet is (én is adok rá kedvezményt). Ráadásul a pénteki napon tartott esküvőknek van egy fiatalosabb hangulata :) ...én valahogy bulizni is jobban szerettem pénteken....és a násznépnek 2 nap áll rendelkezésre, hogy magához térjen... ;)  Hétköznap - ha valakit kiszemeltél és lecsúsztál róla akkor ez egy jó megoldás. 2, Költségvetés. A végére szinte biztos -mint egy építkezésnél- 10-20-30%-al el fogsz csúszni. A legjobbak nem olcsók, de a teljes költséghez mérd, hogy egy jobb szolgáltatót milyen többletköltséggel kaphatsz meg egy közepeshez képest és így nem is olyan sok az a bizonyos plusz. Nincs jobb érzés, mint a végeredményt látva azt mondani, hogy ez még többet is megért volna.  3, Mire kell költened? Nagyvonalakban : helyszín (-ek), catering: étel-ital, torta, vendégváró falatok, koktélok, esküvői ruha és öltöny, dekor, dj v zenekar, ceremóniamester v vőfély, fotós, cinematográfus, esküvőszervező, anyakönyvvezető (külső helyszínnél külön díja van) v szertartásvezető, szállás (a vendégekét ki fizeti?), utaztatás. 4, Keress szolgáltatókat. Légy körültekintő, szánj elég időt arra, hogy megtaláld a hozzád legjobban passzoló szolgáltatókat (ne a facebook-on keress, hanem a neten. Kapcsold ki a fizetett hírdetéseket, így azokat láthatod elöl akik hosszú évek munkájával kerültek oda). 5, Profikat válasszál, mert egyszeri és megismételhetetlen esemény az esküvő. Ha profikkal veszed magad körbe akkor hátradőlhetsz és valóban gondtalanul élvezheted az eseményt. Kerüld el a “felkérem a barátom”-at, a kettő/három az egyben szolgáltatókat. Egyrészt a barátod vagy dolgozik vagy vendégként szórakozik. Egyszerre nem lehet mindkettő illetve az egyik csak a másik rovására történhet. A másikra jó példa a dj/cm/fotós kombó. Röhejes. Hogy lehet a templomban, amikor pl neki kéne beállítani a hangosítást a polgári helyszínén vagy hogy fotózhat, amikor épp terelgeti, instruktálja a vendégeiteket??? stb.stb. 6, Ceremóniamester vagy vőfély? Mindkettőnek megvan a létjogosultsága és a maga helye. Ha azonban ezeket felcserélitek akkor meglehetősen "nagy bakot lőttök”! Míg egy vőfély tökéletesen illeszkedik egy falusias, ökrös szekeres, népviseletes lagziba, úgy egy modern megjelenésű ceremóniamester egyáltalán nem illik oda. De fordítva is ez a helyzet, ha egy modern, elegáns, városi környezetbe próbálnátok a ceremóniamester helyére beerőltetni a rigmusokat szavaló vőfélyt! Mindig az esküvőtök stílusának megfelelő szolgáltatót válasszátok! Ha nincs esküvőszervezőtök, akkor ő lesz a jobb kezetek, aki mindenben segít és összeállítja a programot. 7, Polgári (hivatalban v külső helyszínen) és/vagy egyházi szertartás? Ne felejtsd el hogy időben be kell jelentkezned. Sőt jegyesoktatásra is kell járni, ha lesz egyházi (van ahol párszor, de van olyan templom is, ahol minden héten egy éven keresztűl). Egyébként meg saját (értsd kedvenc) papot is vihetsz az általatok kiválasztott templomba. 8, A vendéglista. Talán a legfontosabbak egyike- hogy kiket hívsz meg. Ezen múlik a meghittség és a buli nagysága is. Mit szeretnél: kicsi családi eseményt vagy fergeteges party-t? Azt szoktam mondani, hogy akiket nem láttál fél éve személyesen azokat meg se hívd! A rég nem látott, távoli ismerősök, anyunak-apunak a barátai, azok akik nem azonos szinten “rezegnek” veletek, más habitussal és érdeklődéssel rendelkeznek, csak el fogják rontani az esküvőtöket. A mindennapok kollégái 1000-szer hálásabbak, mint a távoli rokonok akik kényszerből csak “enni jöttek egyet”. 9, Dresscode. Szomorú, de az esetek többségében fel kell hívni a vendégek (szolgáltatók) figyelmét miben illik esküvőre menni. Sajnos láttam már papucsos/wakeboardos gatyás vendéget templomban, de szolgáltatót is nem megfelelően felöltözve - persze nem a tengerparton. Szégyen.  10, Csak lazán! Az idegeskedéssel, stresszel csak mindent elrontasz. Örömmel, kedveseddel mosolyogva, vidáman éljétek át a szervezés csodás időszakát. Azt is mondhatnám, hogy ez az előjáték. Én már sok szépnek induló esküvőn voltam, amit a ceremóniamester elrontott, és több olyanon is, ahol neki volt elsősorban köszönhető a jó kedv és a hangulat. A jó, valóban tapasztalt és profi szakember kiválasztás ezért mindennél fontosabb, hiszen aki alkalmas,az bármit megold, aki alkalmatlan,az csak további gondokat jelenthet.   ...és Miklós másik írását, interjúját velem az esküvőkről, a ceremóniamester szerepéről, az élet dolgairól itt olvashatod: klikkelj ide a cikkhez    

Ceremóniamester képzés a Hungarian Wedding Awards 2017-es nyertes és többszörös jelölt ceremóniamesterével

Ceremóniamester képzés / workshop a 2017-es év Hungarian Wedding Awards győztes és többszörös jelölt Ceremóniamesterével kezdőknek, haladóknak egyaránt. Több mint 350-400 esküvő tapasztalatát kaphatod meg egy vagy kétnapos (a létszám függvényében modosul) kislétszámú csoportos képzés keretében

A ceremóniamester feladatköre

Szerencsésnek érzem magam, hiszen sokadjára kértek fel, hogy írjak cikket újságokba. Most épp újra a Ceremónia esküvői magazinban. A ceremóniamester feladatkörérőll a felkészítési időszakban ill az esküvőkön címmel jelent meg egy kis írásom a többi jó kis cikk mellett.       
Vissza a Ceremóniamester blog bejegyzésekhez

Kapcsolat

Kérdésed van, ceremóniamester ajánlatot kérnél, kérlek írd meg, és keresni foglak!