Eci & Miklos és a Ceremóniamester

Visszajelzések

#Ceremóniamester

#Ceremóniamester referencia

#Vélemények a Ceremóniamesterről

Kedves Ákos, Ceremóniamester,

Egy óriási köszönetet szeretnénk mondani a nagyszerű munkádért amit az esküvőnkön végeztél. Nélküled nem sikerült volna így. Először is, köszönöm a türelmedet amit irányunkban tanusítottál. Tudjuk, hogy az utolsó pillanatban, esküvönkhöz közel kellett mindent megterveznünk és te szuperül építetted be az elképzeléseinket a megfelelő helyekre.

Tudom, hogy a vendégek nagyon élvezték a jelenléted és az események gördülékenyen követték egymást a segítségeddel. A játékaid és nyeremény ötleteid nagy sikert és kellemes meglepetést okoztak a násznépnek. Nem is beszélve a rózsaszirom szórásról, a templom előtti képekről, amik elképesztően sikerültek!

Azt kívánjuk legyen még sok esküvőd, s így más szerencsés pároknak is nagyszerű emlékeket alkothass!
Minden jót,
Eci & Miklos

 

Dear Akos, Master of ceremonies,

We wanted to say a big thank you for your great work at our wedding, our day would not have been the same without you. First of all, thank you for all your patience with us, we know much of the planning was done close to the wedding and you were very accomodating with our needs.

I know our guests really enjoyed your presence, and the day went smoothly with your help. Your games and prizes were a big hit and a nice suprise for our guests. And of course not to mention the rose petals and the pictures in front of the church that turned out amazing! May you be part of many more weddings and create great memories for other lucky couples.

All the best,
Eci & Miklos

 



Még ez is érdekelhet - a Ceremóniamester ajánlja

Válogatás visszajelzéseinkből, írásainkból és az esküvői kisokosból

SZABLYA ÁKOS CEREMÓNIAMESTER KIS ÍRÁSA SCHIFFER MIKLÓS KÖNYVÉBEN - Ceremóniamester ajánlja

Dr. Schiffer Miklós: Köszönöm, kérem – Jómodor akkor is létezik, ha sokan nem hallottak róla. Egy nagyszerű, olvasmányos alapmű (igazi megtiszteltetés, hogy egy rövid kis írásom is megtalálható benne az esküvőkkel kapcsolatban), amit ajánlok mindenkinek, akinek számít a jó ízlés illetve legfőbbképpen azoknak akiknek meg nem! Keressétek az üzletekben!  Jó olvasást Mindenkinek!     Mikóst nagyon rég, még a profi modellkedésem időszakából, a 90-es évek elejétől ismerem. Anno az első általa szervezett Hugo Boss divatbemutatón találkoztunk. Mondhatjuk, hogy a divatszakma, a férfidivat legnagyobb ikonja Magyarországon. Szenzációs könyveit, írásait bizonyára már ismeritek (pl. Schiffer-stílus / Nő, A stílusos nő vagy Gentleman Codex I. - Illem) azonban új könyvével egy igen fontos hiánypotlást ad a kezünkbe, ráadásul szorakoztató formában. A könyv ahogy Miklós mondja: " ...a családi élettől az utazáson át a terített asztalig, a helyes megszólítási formákon keresztül az esküvőszervezésig és az online jelenlétig az összes releváns témára kitérjek, amelyek a mindennapokban felmerülhetnek, s választás elé állíthatnak minket. ,,A jó modor a legjobb útlevél az életben" - vallotta Jean de La Bruyere francia moralista a XVII. században. Ennek szellemében született meg ez a könyv." A könyvben az eskvőknek szentelt fejezetben írhattam: "Az általam egyik legjobbnak tartott ilyen szakembert Szablya Ákost megkértem, hogy adjon tíz pontba szedve egy listát, amit hosszú évek tapasztalataiként, Ő az esküvő legfontosabb pontjainak tart. ÁKOS TIPPJEI ESKÜVŐKHÖZ 1, Válaszd ki az időpontot. Méghozzá időben! Manapság már minimum egy-másfél évvel előre kezdd el szervezni az esküvőd! Szombat - a klasszikus. Péntek - kíváló opció. Erre a napra majdnem mindenki ad kedvezményt. Ez sem elhanyagolható szempont, sőt spórolhatsz 10%-20%-ot vagy akár még többet is (én is adok rá kedvezményt). Ráadásul a pénteki napon tartott esküvőknek van egy fiatalosabb hangulata :) ...én valahogy bulizni is jobban szerettem pénteken....és a násznépnek 2 nap áll rendelkezésre, hogy magához térjen... ;)  Hétköznap - ha valakit kiszemeltél és lecsúsztál róla akkor ez egy jó megoldás. 2, Költségvetés. A végére szinte biztos -mint egy építkezésnél- 10-20-30%-al el fogsz csúszni. A legjobbak nem olcsók, de a teljes költséghez mérd, hogy egy jobb szolgáltatót milyen többletköltséggel kaphatsz meg egy közepeshez képest és így nem is olyan sok az a bizonyos plusz. Nincs jobb érzés, mint a végeredményt látva azt mondani, hogy ez még többet is megért volna.  3, Mire kell költened? Nagyvonalakban : helyszín (-ek), catering: étel-ital, torta, vendégváró falatok, koktélok, esküvői ruha és öltöny, dekor, dj v zenekar, ceremóniamester v vőfély, fotós, cinematográfus, esküvőszervező, anyakönyvvezető (külső helyszínnél külön díja van) v szertartásvezető, szállás (a vendégekét ki fizeti?), utaztatás. 4, Keress szolgáltatókat. Légy körültekintő, szánj elég időt arra, hogy megtaláld a hozzád legjobban passzoló szolgáltatókat (ne a facebook-on keress, hanem a neten. Kapcsold ki a fizetett hírdetéseket, így azokat láthatod elöl akik hosszú évek munkájával kerültek oda). 5, Profikat válasszál, mert egyszeri és megismételhetetlen esemény az esküvő. Ha profikkal veszed magad körbe akkor hátradőlhetsz és valóban gondtalanul élvezheted az eseményt. Kerüld el a “felkérem a barátom”-at, a kettő/három az egyben szolgáltatókat. Egyrészt a barátod vagy dolgozik vagy vendégként szórakozik. Egyszerre nem lehet mindkettő illetve az egyik csak a másik rovására történhet. A másikra jó példa a dj/cm/fotós kombó. Röhejes. Hogy lehet a templomban, amikor pl neki kéne beállítani a hangosítást a polgári helyszínén vagy hogy fotózhat, amikor épp terelgeti, instruktálja a vendégeiteket??? stb.stb. 6, Ceremóniamester vagy vőfély? Mindkettőnek megvan a létjogosultsága és a maga helye. Ha azonban ezeket felcserélitek akkor meglehetősen "nagy bakot lőttök”! Míg egy vőfély tökéletesen illeszkedik egy falusias, ökrös szekeres, népviseletes lagziba, úgy egy modern megjelenésű ceremóniamester egyáltalán nem illik oda. De fordítva is ez a helyzet, ha egy modern, elegáns, városi környezetbe próbálnátok a ceremóniamester helyére beerőltetni a rigmusokat szavaló vőfélyt! Mindig az esküvőtök stílusának megfelelő szolgáltatót válasszátok! Ha nincs esküvőszervezőtök, akkor ő lesz a jobb kezetek, aki mindenben segít és összeállítja a programot. 7, Polgári (hivatalban v külső helyszínen) és/vagy egyházi szertartás? Ne felejtsd el hogy időben be kell jelentkezned. Sőt jegyesoktatásra is kell járni, ha lesz egyházi (van ahol párszor, de van olyan templom is, ahol minden héten egy éven keresztűl). Egyébként meg saját (értsd kedvenc) papot is vihetsz az általatok kiválasztott templomba. 8, A vendéglista. Talán a legfontosabbak egyike- hogy kiket hívsz meg. Ezen múlik a meghittség és a buli nagysága is. Mit szeretnél: kicsi családi eseményt vagy fergeteges party-t? Azt szoktam mondani, hogy akiket nem láttál fél éve személyesen azokat meg se hívd! A rég nem látott, távoli ismerősök, anyunak-apunak a barátai, azok akik nem azonos szinten “rezegnek” veletek, más habitussal és érdeklődéssel rendelkeznek, csak el fogják rontani az esküvőtöket. A mindennapok kollégái 1000-szer hálásabbak, mint a távoli rokonok akik kényszerből csak “enni jöttek egyet”. 9, Dresscode. Szomorú, de az esetek többségében fel kell hívni a vendégek (szolgáltatók) figyelmét miben illik esküvőre menni. Sajnos láttam már papucsos/wakeboardos gatyás vendéget templomban, de szolgáltatót is nem megfelelően felöltözve - persze nem a tengerparton. Szégyen.  10, Csak lazán! Az idegeskedéssel, stresszel csak mindent elrontasz. Örömmel, kedveseddel mosolyogva, vidáman éljétek át a szervezés csodás időszakát. Azt is mondhatnám, hogy ez az előjáték. Én már sok szépnek induló esküvőn voltam, amit a ceremóniamester elrontott, és több olyanon is, ahol neki volt elsősorban köszönhető a jó kedv és a hangulat. A jó, valóban tapasztalt és profi szakember kiválasztás ezért mindennél fontosabb, hiszen aki alkalmas,az bármit megold, aki alkalmatlan,az csak további gondokat jelenthet.   ...és Miklós másik írását, interjúját velem az esküvőkről, a ceremóniamester szerepéről, az élet dolgairól itt olvashatod: klikkelj ide a cikkhez    

Mikor foglaljuk le a ceremóniamestert? - a ceremóniamester figyelmedbe ajánlja

A kérdés kétféleképpen is értelmezhető: 1, Időben mikor : van aki biztosra akar menni, így már kettő évvel az esküvő napja előtt lefoglalja a megfelelő szolgáltatókat, így a ceremóniamestert is.  Első hullámban nyáron pörögnek fel az érdeklődések a ceremóniamester (vőféy) irányában, majd a második "roham" januárban kezdődik és a csúcsszezon az ezt követő pár hónap a megkeresések tekintetében. 2, Általánosságban értelmezve a kérdést: addig keressetek ceremóniamestert, míg a szivetekben úgy nem érzitek, hogy pont ő kell nekünk  -tehát személyesen is találkozzatok vele! Referenciáiban (van elég visszejelzés munkájáról, fotó a weboldalán), megjelenésében, habitusában, eleganciájában, az egész személyiségében nemcsak Nektek, hanem vélhetően a családotoknak, az egész rokonságotoknak megfelel.  

Esküvői ültetési rend - a ceremóniamester a figyelmedbe ajánlja!

Miután elkészítettük a listát kik azok, akiket meghívunk a vacsorára is, gondolkodjunk el rajta, hogy szeretnénk-e ülésrendet, vagy a vendégek oda ülhetnek ahová szeretnének. Az utóbbinak az a hátránya , hogy  esetleg nem mindenkinek jut hely családtagjai, barátai mellett. Ha az ülésrend mellett döntünk, úgy ülnek majd le a vendégek, ahogy azt mi szeretnénk. A legideálisabb, ha abc sorrendben vannak (sőt! a ceremóniamester ezt javasolja!) a nevek és utána az asztalszám és egy kísérő rajzon az asztalok elhelyezkedése a teremben. Érdemes az ülésrendet a bejáratnál elhelyezni egy táblán, így a vendégek már ott megnézhetik, hol lesz a helyük. Adhatunk még a felszólgálóknak is papír formátumban ,hogy segíteni tudjanak. Az asztalokon névvel ellátott ültető kártyát lehet elhelyezni. A ceremóniamester érkezéskor ellenőrzheti mindezeket és segédkezhet a személyzetnek az ültetésben.
Vissza a Ceremóniamester visszajelzésekhez

Kapcsolat

Kérdésed van, ceremóniamester ajánlatot kérnél, kérlek írd meg, és keresni foglak!