Érdekességek

Legextrémebb hírek   Legmenőbb esküvői ruhák Leghasznosabb tippek

Te tudod hogyan és mennyit kell innod naponta!?? - Ceremóniamester ajánlja

ceremóniamestered már régóta tudatosan iszik vizet. Persze nem is akármennyit, hanem 10 testsúlykilónként 1litert. Reggel és lefekvéskor fél literrel kezdem ill fejezem be a napom. Amióta nem palackos, hanem tísztított vizet iszom szinte meg sem kottyan ez a tetemes, napi 5liter folyadék. Mindenféle pozitív hatásról beszélnek, de bevallom őszintén én a mellékhelyiségre való rohangáláson kívül nem érzek semmit sem és valószínüleg csak a nem ivásnál jelentkeznének a negatívumok. 

 

 

Lássuk azonban a "profik" mit mondanak minderről : 

 

A japánok csodamódszere a vízkúra.

 

 

A vízkúra lényege: Igyon vizet éhgyomorra!

Reggel, ahogy felébred, első dolga legyen (még fogmosás előtt), hogy éhgyomorra igyon 4-6 pohár (1-1,4 liter) vizet egyszerre.
Csak 1 óra elteltével reggelizhet meg!
Súlyosabb betegségek esetén a kúrát az első hetekben napi 3x később napi 2x ajánlatos elvégezni. Minden esetben fontos, hogy a vízivás előtt és után egy órával ne együnk semmit.

 

 

 

Állítólag ez az egyszerű vízkúra pár hónap alatt rákból, cukorbetegségből, magas vérnyomásból gyógyított ki számtalan embert, sikertörténetek sora született meg. Aki nem szenved semmilyen súlyos betegségben az is nagyszerűen fogja érezni magát és jelentős energiaszint emelkedést és állapotjavulást fog tapasztalni. A kúra ugyanis tisztítja a vastagbelet és elősegíti, hogy a tápanyagok felszívódjanak, segíti a fogyást, lassítja az öregedést, regenerálja a sejteket, kimossa a mérgeket a vérünkből, bőrünk feszes és sugárzó lesz, energiával töltődünk fel, segít leküzdeni és elviselni a stresszt, segíti a nyirokcsomó működését és a gyulladások leküzdését, erősíti szerveinket és immunrendszerünket is......

 

Nézzük, mit mond Dr. Lenkei Gábor, mennyi vizet kellene innunk? Részlet Dr. Lenkei GáborEgészséges csemeték című könyvéből:

Mennyi az annyi?

Megállapítottam, hogy nem tanították meg széles körben, mennyi vízre van szükségünk ahhoz, hogy egészségesek maradhassunk. Vegyük először a felnőtt szervezetet. Az orvosi tankönyv (Élettan) beszámol egy érdekes kísérletről. Egy 70 kg testsúlyú embert beültetünk egy számára optimális hőmérsékletű szobába, ahol nem fázik és nincs melege. Felöltözve üldögél. Nem végez semmiféle tevékenységet, nem ejt egyetlen csepp verejtéket sem. Csak üldögél. Még csak nem is beszél. Mennyi vízre van szüksége ezen körülmények között?

Egyetlen nap alatt

A mérések tanúsága szerint egy ember – még a fenti körülmények között is – egy nap alatt:

• a bőrén keresztül elpárologtat 500 ml, azaz fél liter vizet,

• a lélegzetével eltávozik 350 ml, azaz 3,5 deciliternyi víz,

• a széklettel elveszít legkevesebb 150 ml, azaz másfél deciliter vizet.

Ez idáig összesen 1000 ml, azaz 1 liter víz.

A tankönyv leírja, hogy további, legkevesebb 1000 ml, azaz 1 liter vízre van szüksége ahhoz, hogy szervezete megszabadulhasson a napi anyagcsere kapcsán normálisan keletkező salakanyagoktól.

Ez eddig összesen 2000 ml, azaz 2 liter. Tökéletesen kedvező körülmények között, amikor nem verejtékezünk, nem beszélünk, nem lihegünk, nincs melegünk stb.

A kiszáradt kert

Megállapítható, hogy a felnőttek túlnyomó többsége még annyi vizet sem fogyaszt el, amennyi a minimumok minimuma lenne. Így egészségük kertjét egész életükön át többé-kevésbé kiszáradt állapotban tartják.

Az előző kísérletből kiderül, hogy az abszolút minimum, tökéletesen kedvező körülmények között 285 ml, azaz közel három deciliternyi folyadék elfogyasztása lenne minden tíz kilónyi testsúlyra.

50 kg-os ember esetében közel 1,5 liter

70 kg-os ember esetében 2,0 liter

100 kg-os ember esetében alig valamivel kevesebb, mint 3,0 liter

Az abszolút minimum.

 

 

 

Az elfogadható mennyiség

Egy felnőtt szervezet megfelelő működéséhez az imént említett mennyiségek legkevesebb másfélszeresére lenne szükségünk.

50 kg-os ember esetében 2,25 liter

70 kg-os ember esetében 3,0 liter

100 kg-os ember estében 4,5 liter

De még ezek a mennyiségek sem elegendőek, ha kánikulában, vagy erős fizikai tevékenység, például sport révén átlagon felüli folyadékvesztésnek vagyunk kitéve.

Megkockáztatom a következő gondolatot:Ha mi, felnőttek sem vagyunk tisztában azzal, hogy mennyi folyadékra lenne szükségünk, ugyan miképpen tudnánk gyermekünknek segíteni abban, hogy ne száradjon ki egészsége kertecskéje? Mint említettem, egy gyermek szervezete jóval több vizet igényel, mint egy felnőtt emberé.

Következmények

Egészségünk nagyon megsínyli a megfelelő ápolás, gondozás hiányosságait.

És eddig még csak a vízről beszéltem.

Állítsunk szembe két adatot:

• Az emberi szervezet alkalmas lenne arra, hogy 120-140 évig teljes egészségben működjön.

• A ma remélhető átlagos élettartam 70-75 év.

Látható, hogy az emberi szervezet a megfelelő ápolás, gondozás hiányában mintegy kétszeresére felgyorsult tempóban öregszik.

-A részletek Dr. Lenkei GáborEgészséges csemeték című könyvéből voltak 

 

 

 

+1 és..egy kicsit más vélemény :

"Amennyiben körülnézel, tuti, hogy 10 méteren belül találsz egy vizes palackot. Hogy került oda? Egyszerűen. Gyakorlatilag mára elengedhetetelen kiegészítőjévá vált bármelyik irodának a bármikor használható, cserélhető vizespalack állvány. Divat lett, mindenki cipeli magával a kis palackját: a tisztított, újrahasznosított visszaváltósat és a természetes forrásvízeket. Ám, mint minden hagyományos megatrend esetében, a legjobb, ha eltűnődsz és felteszed magadnak a kérdést: mi folyik itt? Hogy  lehet a vizespalack óhatatlanul kötelező darabja a bolygónak, melynek 70 százaléka víz?

Tévhit: Legalább napi nyolc pohár vízet meg kell innod naponta.

Tény: Senki nem tudja biztosan, honnan ered a 8-as szabály – mondja dr. Heinz Valtin a Darthmuth College orvos professzora és két olyan tanulmány szerzője, mely azt az elméletet bizonyítja, hogy az emberi szervezet legjobban napi 8 pohár víz elfogyasztásával működik. Az igazság az, hogy a napi szükséglet függ a diétádtól, a méretedtől és a saját szervezeted igényétől. Ahhoz, hogy megtudd, mennyi vizet kellene meginnod, a legjobb, ha 3-4 napon át reggelente megméred  a súlyodat – válassz a ciklusodtól eltérő időpontot, hogy kizárd a hormonok okozta vízvisszatartást. Amennyiben azt veszed észre, hogy egy nap veszítettél kb. negyed kilót a súlyodból, az azt jelenti, hogy nem sikerült a kellő mennyiségű folyadékbevitel az előző nap. Ilyenkor igyál meg rögtön felkelés után egy nagy pohár vizet vagy gyümölcslevet, hogy pótold az elvesztett mennyiséget, és állítsd be a napi bevitelt, míg a súlyod stabillá nem válik.  

Tévhit: Csak akkor igyál, ha szomjas vagy, mert így is beviszed a számodra szükséges  folyadékmennyiséget.

Tény: Az ülőmunkát végzőknél talán nem is okoz annyira nagy bajt ez a hozzáállás, de mindenki másnál, aki ennél sokkal aktívabban él, igen. „Az edzés ugyanis elnyomja a szomjúságérzetet – mondja dr. Leslie Bonci, a Pittsburgh-i Medical Center Sporttáplálkozási Igazgatója.”Ilyenkor annyira gyorsan vesztesz folyadékot, hogy az agy nem képes lereagálni.” A holland Maastrichti Egyetem friss tanulmánya azt találta, hogy a nők több vizet veszítenek edzés közben, mint a férfiak. Ezért a legjobb, ha egy órával edzés előtt hidratálod magad, hogy elkerüld a kiszáradást. (Hatvan perc kell ugyanis a folyadéknak, hogy a belekből az izomba jusson)” – mondja Bonci.

Tévhit: A tea és a kávé dehidratál.

Tény: Dobj be egy dupla espresszót és tuti, hogy olyan gyakran kell majd vécére menned, hogy akár VIP jegyet is válthatnál oda. Egyébként nagyon nem kell aggódnod: annak ellenére, hogy gyorsan távozik, a reggeli kávélöketed is hozzájárul a szervezeteded hidratálásához. Mindent egybevetbe, a hosszúkávéd tulajdonképpen nagyrészt víz – már ha nem szúrod el ízesített szirupokkal vagy tejtermékekkel. „A koffeintartalmú italok nem okoznak kiszáradást, ha mértékkel fogyasztják azokat. Ami napi maximum öt csészénél nem több kávét, teát vagy kólát jelent” – mondja Lawrence Armstrong, Ph.D., a Connecticut Egyetem kineziológus tanára. Sőt tulajdonképp dr. Armstrong szerint, valójában minden elfogyasztott folyadék segít megőrizni a sejtek hidratáltságát, mindegy, hogy az gyümölcslé, tea vagy üdítő. (Csak ügyelj az így bevitt kalóriára, nehogy túlzottan megnövelkedjen a derékbőséged.) 

 

Tévhit: A palackozott víz jobb a csapvíznél.

Tény: Hacsak nem utazol olyan helyre, ahol tiltják, nem találsz természetesebbet a csapvizénél. Ugyanis csordultig van olyan ásványi anyagokkal, mint a nátrium, a kalcium, a magnézium és a cink, melyek akkor is benne maradnak, ha átszűrjük vagy beletöltjük egy üvegbe. Nem így a tisztított és desztilált vízben, melyet még forralnak feldolgozás során, ezzel meg is fosztva azokat minden nyomelemtől. Ám a boltban vásárolt vízből is hiányzik a fluorid, ami a fogak egészségéhez szükséges. Tedd vissza a polcra a “desztillált” vagy “tisztított” feliratú palackokat, hacsak nincs külön feltűntetve rajtuk, hogy ásványi anyagokkal dúsítottak! A kínálatból válassz olyat, mely – címkéje szerint– tartalmazza a napi ajánlott kalcium mennyiség legalább 25%-át és 200 mg magnéziumot.

Tévhit: Az étkezések előtt elkortyolt víz segíti a fogyást. 

Tény: Attól még, hogy vizet iszol étkezés előtt vagy közben, ugyanúgy degeszre tudod magad enni, ráadásul a szervezetedből sem segít hamarabb „kimosni” a táplálékot – figyelmeztet dr. Barbara Rolls. Mivel a víz nem egyesül az étellel, ezért nagyon gyorsan kiürül a bélből. Azonban tudsz úgy étkezni, hogy segítsd a kalóricsökkentést. Amikor ugyanis maga az étel tartalmaz sok folyadékot, mint pl. a zöldségek, az segít – mivel az élelmiszerekkel együtt halad át a gyomron és a beleken –, teltebbnek érezheted magad anélkül, hogy sok kalóriát vennél magadhoz. Amikor vizet iszol, csak a szomjúságoldó mechanizmust elégíted ki, míg a sok vizet tartalmazó ételek nemcsak megszüntetik a szomjúságod, de egyúttal hidratálnak is” –mondja dr. Roll. Épp ezért jó választás lehet egy húsleves alapú leves, mint amilyen a csirkeleves galuskával, de igen hatékonyak a lédús, zamatos gyümölcsök és zöldségek is: a görögdinnye, az őszibarack, az uborka és a paradicsom – ha jól választasz, igen egyszerűen tele tudod magad tankolni vízzel is.

Tévhit: A vitaminos víz jobb, mint a sima.

Tény: „Ugyan a dúsítottvíz tartalmazhat sokkal nagyobb dózisban bizonyos anyagokat, mint például C-vitamint, ám ez nem biztosítja a vitamin gyorsabb véráramba jutását a hagyományos táplálékkiegészítőknél” – hívja fel a figyelmet Bonci. „Ráadásul  a legtöbb vitaminos víz nincs olyan alapvető vitaminokkal dúsítva, amikkel a szervezet teljes vitamin-egyensúlyát biztosítaná.” (Nem is beszélve a hozzáadott felesleges cukorról, amellyel az ízt fokozzák.) Ha utánozni  akarod a gyümölcsös ízt anélkül, hogy kárt okoznál az étrendedben, önts egy kicsit a kedvenc gyümölcslevedből egy kis vízhez vagy szódához."

T. FODOR ILDIKÓ AND WELLNESS CAFE

 

 





Ceremóniamester blog ajánló

További érdekességek a ceremóniamester tollából
Legextrémebb hírek   Legmenőbb esküvői ruhák Leghasznosabb tippek

Szablya Ákos Ceremóniamester

Hogy az esküvőtök tökéletes legyen!

Kapcsolat

szablyaakoscm@gmail.com
+36 (20) 913-9994

: Hozzájárulok, hogy az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6.cikk 1. bekezdés a) pontja, továbbá a 7.cikk rendelkezése alapján az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a Ceremoniamestered.hu weboldal adatkezelési tájékoztatója szerint kezelje, és azt felhasználva választ küldjön számomra. Megértem, hogy a GDPR rendelkezések szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom.
Wedding awards gála - Ceremóniamester Mester jelölés 2016
Wedding awards gála - Ceremóniamester Mester győztes 2017

"Igazi öröm és büszkeség, hogy 2017-ben az ország legjobb ceremóniamestere cím győztese lettem a Hungarian Wedding Awards-on"

Hungarian Wedding Awards 2017

Wedding awards gála - Ceremóniamester Mester jelölés 2016

"Megtiszteltetés, hogy 2016-ban az ország három legjobb ceremóniamestere között lehettem a Hungarian Wedding Awards-on. "

Hungarian Wedding Awards 2016

: Megértettem és elfogadom a személyes adataim kezelésére vonatkozó adatkezelési tájékoztatót
  • Kövess minket :

Time: 0.1935 ms | Memory: 3.47MB | Version: 3.5

Megosztom : social facebook social google social twitter social pinterest social email